Dag 18 - Reisverslag uit Hoogkerk, Nederland van Gerda Boelens - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Hoogkerk, Nederland van Gerda Boelens - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Kees en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

03 Juli 2018 | Nederland, Hoogkerk

Ook vandaag vroeg op. We willen naar Groningen rijden, maar aangezien er in Duitsland veel aan de weg wordt gewerkt zal het wel weer file rijden worden. Na een voortreffelijk ontbijtje. Ik moest van Kees de eieren halen want die weet hij nooit te vinden, wist hij nu zelfs mij niet te vinden. Hoewel ik hem had gezegd waar ik mijn tas had gezet. Bij de muur aan het tafeltje van 4. Nou nee dus hij doolde maar wat in het rond, dus heb ik hem maar geroepen. En dan kijkt dus iedereen naar je en zit je even met rode konen. En dan zegt Kees nog, ja dat wist ik toch niet dat je het hier bedoelde!! Alsof er 80 muren zijn. Echter 1 achtermuur, dan een zij muur mar dan kan je niet zitten daar staat de kok EN de andere muur was bij de liften , ook niet handig.en de laatste muur was afgezet door linten dus.......
Maar goed we hebben heerlijk zitten ontbijten. Daarna de spullen bij elkaar geraapt uitcheken en naar de auto. Alles weer netjes er ingestapten daar gaan we de laatste kilometers naar Groningen.
We hadden het pont van kwart over tienen. Omdat wij als een van de eerste er op konden, hadden we een lekkere zitplaats. Gauw even koffie halen voor het druk wordt. Nou gauw Weerd het niet. Je moest zelf de koffie uit een automaat halen en dat duuuuuuuurt laaaaaaanng. Eerst de koffie +/- 1minuut pauze moet even denken........ dan de melk +/- 2 minuten. Dus als je tweede bakkie klaar is is de eerste al koud. En dan heb je nog de mensen die kijken van kan je nietnwat sneller, maar dan in het Deens, Noors, Zweeds en Duits. Dus je begrijpt gauw de bekers pakken en afrekenen. De hele overtocht lekker bij het raam gezeten en op het laatst even naar de winkels maar er zat niets van onze gading bij. Dan maar richting de auto want we zijn er bij a mar nog niet ........juist. Dan zie je iedereen naar de auto komen en ja hoor ook degene die niet meer weten waar ze auto gezet hebben. Deze kijken woest om zich heen en gauw naar de ander kant vliegen. Dan komen de altijd te laat komers, slenteren of er niks aan de hand is, lopen nog even rond de auto en gaan dan pas zitten. En dan de O God ik ben te laat deze vliegen naar hun auto en gaan snel zitten. Het blijft leuk, alhoewel Kees da lekker zit te mopperen:) En dan hop Duitsland in de eerste tientallen kilometers rijdt je netjes achter elkaar je kan toch geen kant heen. Daarna waaierd alles een kant op. De reis door Duitsland verliep voorspoedig, wat zeg ik zeeeer voorspoedig geen een file gehad. Dus kwamen we oprijd aan in Groningen, hadden we dit van te voren geweten dan waren we gelijk naar huis gegaan, maar ja de andere terug reizen zaten altijd vol met files. Nu konden we nog eerst even douche voor het eten, wel zo lekker na een warme terug reis. In sommige delen van Duitsland was het 27 graden en dat is ondanks de airco erg warm. Nu liggen we voetbal te kijken en morgen op naar huis, dan volgt het laatste verslag dus nog een keer tot morgen.

• 04 Juli 2018 - 06:48

Margreet :

De laatste km voor je lekker weer in je eigen bed kan slapen. Goede veilige terug reis en alvast. Welkom thuis.

• 04 Juli 2018 - 10:41

Dick En Lida:

Nog effies en dan weer lekker thuis