Dag 1 - Reisverslag uit Kastrup, Denemarken van Gerda Boelens - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Kastrup, Denemarken van Gerda Boelens - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

16 Juni 2018 | Denemarken, Kastrup

Ja, ja op veler verzoek (he Lida) heb ik het dagboek maar weer geopend.

Vanmorgen om 8 uur vertrokken uit Krommenie, en na de tank te hebben gevuld in Wormerveer, kon de reis echt beginnen. Tot de grens geen centje pijn, zelfs de niet meer bestaande rotonde bij Joure werd fluitend genomen. Jonge jonge wat is dat op geknapt zeg. Je gaat nu over de weg heen met een flyover en vrolijk kan je de reis weer voortzetten. Nadat we de grens waren overgestoken werd het toch wel tijd voor een kopje koffie dachten wij zo. Maar helaas het werd ons niet gegunt. Terwijl ik de thermoskan uit de auto wilde pakken klapte deze in een keer uitelkaar. Dat was de koffie en het glas van de kan over de parkeerplaats. Nadat we het meeste glaswerk opgeruimd hadden, de handen gewassen maar weer verder. We kwamen nog in een paar langzaam rijdende files terecht, maar verder ging het voorspoedig. Eerst nog even tanken en daar kwam toch een busladingen grijze hoofden. Ik stond netjes te wachten bij de kassa, die hoe slim ook, vlak bij de toiletten stond. Nou je werd alle kanten op geduwd. Sorry kwam nauwelijks uit de monden leek wel een duikelaartje, van links naar rechts en van voor naar achter. In de auto de broodjes maar gegeten en daar kwamen nog 3 busladingen grijze duiven aan. Dit werd te gek gauw de kuierlatten genomen, weg wezen hier. En toen draaide iemand de kraan open, de TomTom had al gewaarschuwd voor gevaarlijk weer en dat kwam dus ook uit. Het zag wit van het water en iedereen reed dan ook niet harder dan een kilometertje of 60. Dus we kachelde rustig door. Bij Putgarden aangekomen stonden er al een paar flinke rijen met auto’s. We moesten een boot laten gaan en toen mochten wij mee. En ja hoor of de duvel er mee speelde begon het net hard te regenen en te waaien. Maar we hadden zo’n trek in koffie dat we binnen zijn gebleven en een bakkie cappuccino hebben genomen. De boottocht verliep puur schommelend maar goed. Na aankomst in Denemarken koers gezet ( we blijven nog even maritiem) naar Kopenhagen, naar ons hotel. Het Clarion hotel vlak bij de luchthaven. Dit even snel via Trivago geboekt, weet je tenminste zeker dat je een kamer heb. Nu leg ik languit op bed te tikken en Kees is de krant aan het lezen. Morgen op naar Zweden daar nog een hotelletje scoren en dan naar Ullaberg. Dus tot morgen als we WIFI hebben

• 17 Juni 2018 - 06:04

Margreet:

Goed begin van de vakantie: thermoskan ploft, grijze doffers, storm en regen en toch het hoofd koel houden. Knap hoor. Wij wensen jullie nog veel plezier en ga lekker genieten.

Willem en Margreet.

• 17 Juni 2018 - 08:12

Dick En Lida:

Leuk om weer een verslag te lezen,jammer van de koffie.maar doe voorzichtig en geniet van de vakantie