Dag 7 - Reisverslag uit Ånsta, Zweden van Gerda Boelens - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Ånsta, Zweden van Gerda Boelens - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Kees en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

22 Juni 2018 | Zweden, Ånsta

Vandaag last van het lege nest syndroom. Het spechtenjong is uitgevlogen en heeft niet even gewacht tot wij er bij waren. Zo jammer!!! Het is gelijk stil, hoewel..... nu kunnen we eindelijk de andere vogels horen zingen en fluiten. Het lijkt nu zelfs drukker dan de andere dagen. Zelfs een mees zat zijn jong te voeren op een tak. Kees voelde zich vanmorgen niet erg lekker. Had het koud en bleh niet wel. Na een tijdje geslapen te hebben voelde hij zich gelukkig wat beter. Hij heeft meer last van het lege nest syndroom dan hij wilt toegeven :) na de brunch spullen ingepakt om naar Lid te gaan. Daar was vanmiddag midsummerfest. Het zou om twee uur beginnen, dus waren wij er om even voor tweeën. Er waren nog niet veel mensen dus even rond gelopen, in een veld stond een kudde van ruim 10 reeen. Gauw een foto. Toen we terug liepen was het opeens een drukte van belang, waar al die mensen ineens vandaan kwamen? Later vertelde Sandra dat er een kerkdienst aan vooraf was gegaan. Helaas het begon te regenen gelukkig hadden wij de Noorse paraplu bij ons. Toen het droog was kon het feest beginnen. De midsommerpaal werd rond gedragen terwijl er een lied werdt gezongen en daarna werd hij recht opgezet. Nu verzamelde de meeste mensen zich rond de paal waarbij een muziekgroep stond met oude muziekinstrumenten. De muziek klonk heel bijzonder een mooi. Vooral jonge ouders en kleine kinderen danste rond de paal en zongen daarbij liedjes waarbij ze ook allerlei dingen uitbeelde. Zoals spelen op een fluit, op een viool, dat ze huilde en lachten. Het was leuk om te zien totdat een flinke regenbui roet in het eten gooide. Dus gingen de meeste mensen weer naar huis en wij dus ook maar.Alleen dat lukte niet helemaal want er stond een oude Zweed achter de auto en die bleef daar lekker staan. Stuur hem even weg zei Kees. Ik de auto uit, de man op de schouder getikt en hem vriendelijk gevraagd of hij out of the way wilde gaan. Maar volgens mij begreep hij me niet dus ik in gebaar opzij de auto komt eraan. Dat begreep hij en langzaam liep hij naar de zijkant van de auto. We konden op huis aan. Vanmiddag wilde Kees niet klaverjassen of yahtzeeen hij voelde dat hij niet in vorm was. Dus de rest van de dag voetbal gekeken, het regent toch maar. Maar in elk geval tot morgen met hopelijk weer wat zon en droog.

• 23 Juni 2018 - 05:57

Margreet:

Leuk om zo'n dorps traditie mee te maken. Jammer van het weer. Ik mak me weer gereed voor de laatste 15 km van de Alkmaarse. Groetjes.