Dag 10 - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Gerda Boelens - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Gerda Boelens - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Kees en Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

26 Juni 2018 | Zweden, Stockholm

De Wekker ging af om half negen, maar helaas voor niks. We waren er allang al uit. Rustig ontbeten, de rommel opgeruimd, de vuilniszak klaar gezet, de tas nog eenmaal controleren of allles er inzat en daar gingen we dan. Op naar Stockholm. Eerst bij het meer de vuilnis in de container gegooid en verder dan maar. Nadat we een tijdje hadden gereden riep Kees opeens ( ik zat op de kaart te kijken) moet je kijken. Ik schrok me de tandjes en wist niet waar ik kijken moest, DAAR een haas. En eerlijk is eerlijk het was een best exemplaar. De hele familie had er makkelijk van kunnen eten. Via allerlei binnenwegen die de Tom aangaf kwamen we eindelijk op de E4 uit. Nu schoot het wat op. Via een soort draaitrap, bij wijze van spreken, maar dan voor auto’s kwamen we aan bij de brug naar het centrum van Stockholm. En dat was voorlopig het laatste makkelijke stuk. De Tom gaf aan hoe we moesten rijden, maar ja daar hielden de wegopenbreekers geen rekening mee. Daar was het hotel jammer !!!!!! We mochtendie kant niet op. Dan de volgende weg ingeslagen en wederom nee, nee, nee. Nog maar een rondje en na een dikke 20 minuten he he eindelijk voor het hotel, maarrrrrrrr waar te parkeren. Uitgestapt en naar een taxi chauffeur gelopen om het te vragen. ik heel vriendelijk hello.......en de chauffeur bekant een hartverzakking. Wist ik veel dat hij zo verdiept in zijn telefoon was :) Maar gelukkig kon hij me nog wel zeggen waar we de auto konden parkeren. Nadat we de auto in de garage hadden gezet, de uitgang hadden gevonden, maar waar was het hotel nu? Gelukkig via Google Maps het toch nog gevonden. Bij het inchecken het volgende probleem, ze kon ons niet vinden. Maar gelukkig bracht de id. van Kees de oplossing naam verkeerd ingetypt. We kregen kamer 1131 dus elf hoog, dat zou een mooi uitzicht zijn. Met de lift naar boven en daar via een donkere gang met een paar bochten erin eindelijk onze kamer. En WAT een uitzicht!!!!!!! Een in aanbouw zijnde gebouw, dus geen uitzicht maar bouwvakkers. Maar goed de kamer was mooi maar wel donker. Als je binnen kwam moest je het kaartje in een soort bakje steken en dan gaat het licht aan. Bij het weggaan niet je kaart vergeten, het licht blijft wel branden dan, maar jij kan je kamer niet meer in. Ons eerste plan is om het koninklijk paleis te gaan bezichtigen. Dus hotel uit 300 meter lopen brug over en daar is het paleis. Op het plein, in het paleis zal ik maar zeggen, stond een eetkar. Daar hebben we wat te eten en drinken gekocht en lekker mmmm. Maar eerst zijn we toch het oude stadsgedeelte gaan bezoeken. Kleine smalle straatjes met allerlei winkeltjes en mensen. Blijft toch leuk al die verschillende nationaliteiten doorelkaar te horen praten. We hebben nog een mooie oude kerk bezocht, waar Kees als pensionaires nog korting ook kreeg!!! Daarna weer verder, helaas kreeg Kees dermate last van zijn knie dat we het paleis niet verder hebben bezocht. Jammer maar helaas, bewaren we voor een andere keer. Eenmaal terug in het hotel heeft Kees een tijdje op bed gelegen en dat gaf wat verlichting. Dus na een tijdje weer op pad. Nu het moderne Stockholm, of te wel de bouwput. Overal werd wel iets verbouwd of opnieuw aangelegen. We kwamen aan bij een groot plein en daar lag lager nog een paar winkels dachten wij, maar het was een groooot winkelcentrum met allerlei winkels. Heel mooi. Na een tijdje rondlopen wilde Kees wel even zitten dus op een stel strandstoelen die daar uitgestald stonden. Daarna nog een groot warenhuis bezocht waar alle mode merken een eigen hoekje hadden. Daar een bakje koffie met wat lekkers genomen. ‘s Avonds lekker gegeten bij Mc. Donalds Kees had geen zin in restaurant eten. Dan terug naar het hotel voetbal kijken. Morgen weer op pad naar het museumeiland. Dus tot morgen.

• 26 Juni 2018 - 17:21

Margreet:

Even tip voor je kaartje. Na een aantal minuten gaat het licht uit. Ha, ha. Jammer van Kees ze knie dat hij minder dingen kan ondernemen. Rustig aan en veel plezier nog.